Trileno 2011.06.14. 13:51

Mogyorótorta

Hétvégén sütöttem!
A mogyoró az egyik kedvenc olajos magvam. Szeretem a török és a földi mogyorót is. Mindenhogy megeszem: natúran, sósan, cukrozottan és darálva is.
Sok értékes tápanyagot tartalmaz: 60% zsírt, 14% fehérjét, és még sok C-vitamint is. Olajtartalma miatt 100 grammonként nagyjából 560 kalóriát tartalmaz. Ez a növényi zsiradék alapvetően telítetlen zsírsavakból áll, amelyek nem növelik a koleszterinszintet és nem károsítják az érfalakat – ezért fogyasztása csökkenti a szívbetegségek kockázatát. Emellett sok benne a növényi rost, meglehetősen sok B1-, B2-, H- és E-vitamint és minden más élelmiszernél több rezet tartalmaz. Ezért gondoltam keresek egy jó kis receptet. A dédnagymamám receptkönyvében rá is találtam a megfelelőre. Mivel születésnapot ünnepeltünk, kapóra is jött ennek a mogyorótortának a receptje. Még nem csináltam ilyen tortát, ezért izgultam, vajon hogy fog sikerülni.

Hát ilyen lett (kívülről):















... és ilyen belülről:
A mogyorótorta receptje:

Tészta:
10 tojás
28 dkg cukor
28 dkg darált mogyoró
1 evőkanálnyi prézli
1 citrom héja és leve

Krém:
15 dkg darált mogyoró
25 dkg cukor
kevés tej
30 dkg vaj
 

A 10 tojás sárgáját jól összekeverjük a többi hozzávalóval.

A 10 tojás fehérjét felverjük, hozzákeverjük a többi alapanyaghoz, tortaformába öntjük, majd megsütjük (200 fokon kb. egy órát kell sütni, de 20 perc után le kell takarni alufóliával, hogy a teteje ne égjen meg).

A krémhez a mogyorót és a cukrot leforrázzuk a tejjel, és ha kihűlt, akkor továbbkeverjük a vajjal. A tésztát elvágjuk és belekenjük a krém felét, majd a másik felét rákenjük a külsejére. Díszíthetjük mogyoróval és akár még tejszínhabbal is.

Az eredeti receptben csak a hozzávalók szerepeltek, de nem volt leírás hozzá. Én így próbáltam ki, és nagyon (és talán túl) könnyű is lett a tésztája. Nehéz volt a formából kiszedni és dolgozni vele, úgyhogy majd ki fogom próbálni úgy, hogy a tojásokat nem  választom szét.

Az íze viszont nagyon finom lett és talán könnyebb is, mintha egyben tettem volna bele a tojást.

De a lényeg, hogy nagyon finom lett és mindenkinek nagyon ízlett.
Neked is jó kísérletezést!

A bejegyzés trackback címe:

https://darazs-feszek.blog.hu/api/trackback/id/tr532983111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BJuli 2011.06.14. 19:04:52

Csatlakoznék a múltkori hozzászóláshoz: hány fokon és mennyi ideig kell sütni a tésztát? Ez nagyon lényeges bármilyen kísérletezéshez. ;) Egyébként gratulálok, nagyon jól néz ki a süti!

BJuli 2011.06.14. 20:32:42

Köszi, hogy beleírtad az infókat a receptbe!
süti beállítások módosítása